Monday, May 9, 2011

Harga gula naik 20 sen esok


assalamualaikum..


oh tidak....harga gula naik lagi esk...
mcmane nie ek...
mesti lepas nie kalo nak minum air kat kedai mamak harga pun naik jugak kot...
harap2 harga minuman kat kedai mamak x naik kaw2 punya..
cepat abisla duit lepas nie..
nak minum air pun dah mahal...haha..
belum lagi nak makan...minum air suam jelah kat kedai hari2 ek..jimat2....
nak tahu berita pasal gula nie x..
jom baca kat bawah nie...


PUTRAJAYA 9 Mei - Kerajaan hari ini mengumumkan kenaikan harga gula sebanyak 20 sen kepada RM2.30 sekilogram berkuat kuasa esok.

Ketua Setiausaha Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Mohd. Zin Mohd. Dom berkata, dengan kenaikan itu, kerajaan masih menanggung subsidi sebanyak RM283.4 juta.

"Dengan kadar subsidi sebanyak 20 sen sekilogram, penjimatan dapat dilakukan sebanyak RM116.6 juta. - Utusan


 nak tahu kenaikan harga gula meh tgk kat sini...

semoga info nie berguna tuk semua..
harap2 lepas nie harga barang2 lain x naik lagi...cukupla gula dengan petrol tu..
kalo naik lagi memang kering la ewanrani..
ok bye2 sume,,
selamat malam...
Tweet This

8 comments:

aRe-PeaK said...

hare sungguh..
nek lg gula..
pokai2..

ewanrani said...

@are-peak : haru2...naik gula memang pokai gak la...minum air suam sudah...haha...

Rozuan Ismail said...

bila lah nak turun ye.asyik naik je

Hackers said...

takpelah bro..elakkan kencing manis...

azharr said...

minyak naik yg lain mesti naik...

Eza Ridzwan said...

memg mengong laaaa!!!....dulu gula baru RM1.45...skang dah cecah RM2.30???..wadehel!!!!....pasni pakat telan ayaq suam jelah...

Kiko Berdendang said...

Undi adalah hak anda.....huhu

Miecyber said...

Rakyat semakin geringg....

Kembara Berakit Antarabangsa Sungai Pahang 2011

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...