Thursday, August 18, 2011

Harga 20 barang dikawal bagi hari raya


assalamuaikum....


kehangatan nak raya dah mula terasa dh nie..
mcm biasela harga barang semua nak naik mendadak punye..
nak tahu x barang2 dikawal tu..
meh cni kite tgk nie...

Harga runcit maksimum bagi ayam ialah RM6.10/kg, ayam standard (RM7.20/kg), ayam super (RM8.05/kg) dan daging lembu tempatan (RM20/kg).
barangan harga terkawal lain termasuk daging lembu import, daging kerbau tempatan, daging kerbau import (India), telur ayam gred A, B dan C, kubis bulat import, cili merah, tomato, kelapa biji, kelapa parut, kacang tanah import, bawang merah kecil (India) dan ikan kembung. 

tu die barang yang dikawal masa hari raya nanti..
harap2 x de la naik melambung2 harga barang2 yang penting nie ek..

"Jika peniaga gagal mematuhi peraturan-peraturan, iaitu menaikkan harga melebihi harga maksimum dan tidak mempamerkan tanda harga berwarna merah jambu, tindakan boleh dikenakan di bawah Akta Kawalan Harga dan Akta Antipencatutan 2011,"

tu die amaran dari kerajaan..
kalo harga melambung jugak kite pakat ramai2 lapor kat kerajaan..
assalamualikum..
Tweet This

8 comments:

Taufan Bin Ribut said...

untunglah tahu harge barang..aku tak tahu pon ^_^


Entri Terkini :Tips untuk bangun sahur versi #haramjadah

Entri terdahulu :Kad raya vs Postman

oja_alia said...

eerrrrrr.....serius!da bukak,baru tau..nmpak sgt aku duk dlm tempurung..hehehe!

thx dude!!akhirnye tau..

ewanrani said...

@baru tau harga ka en taufan...penting nie..kalo tahu leh berjimat..

Shafiq said...

Harap2 memang harga barang2 kawalan ni kekal ikut piawaian yang ditetapkan. Tak nak la kerajaan kata harga camni, diorang jual harga lain lak..

Hackers said...

Hackers main beli aje..hehehe..jnji makan,,tengah bulan terus ternganga..hhahaha

ewanrani said...

@oja_alia :x de la nampak sgt katak bawah tempurung nie oja...hehe

ewanrani said...

@syafiq : inyaAllah rasanya barang2 kawalan kekal nie..kalo x ikut piawaian kite buat aduan..hehe..

ewanrani said...

@Hackers : yessza hackers disini ka...kena berhati2 gak hackers..leh jimat ckit duit kite nanti...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...