Sunday, September 25, 2011

Keindahan Sungai 5 Warna di Columbia


salam...

Tertarikla melihat ciptaan Tuhan yang tersangat2 cantik nie.. 
jom kite layan gambo yang sgt2 indah ini..



Fakta ringkas: 

-Cano Crystals terletak di hutan simpan Serrania de La Macarena, Colombia. Bagi yang tak tau Colombia tu di mana, ia merupakan negara jiran kepada Venezuela.

-Biasanya,Cano Crystal adalah sama dgn kebanyakan sungai-sungai lain. Tetapi untuk satu tempoh di antara musim hujan dan musim kemarau, sungai ini akan dipenuhi dengan pelbagai alga yang merubah sungai ini kepada 5 warna. 

-Walaubagaimanapun, air sungai ini tetap jernih dan tidak berkeladak.

-Jika anda berkeinginan untuk datang ke sini, anda harus datang pada waktu yang tepat iaitu di antara musim hujan dan musim kemarau shj. Lagi satu, anda perlu mahir menunggang kuda, kerana ia satu-satunya pengangkutan yg dapat membawa anda ke situ. 

Lagi gambar-gambar menarik:
 
 
 
 
 
 
 
 
Tweet This

6 comments:

azizul said...

cantik..sungai ni...sungai malaysia brapa warna?

Ila said...

wah,memang cantik..tapi kalau sungai warna terburuk,malaysia leh menang kot..hehehe

ewanrani said...

@azizul : terpegun tgk sungai nie...cantik sgt2 kan..sungai malaysia berkeladak..habis tercemar..hehe

ewanrani said...

@Ila : haah la ila..sungai malaysia dh banyak yg tercemar...sayangila sungai kite...hehe

nursyamime said...

WOW!sangat cantek.
indah sungguh ciptaan ALLAH.
:)

sengat said...

wow!!! 1st time aku tengok!!! cantik!!! ALLAH maha pencipta!!! errr kat malaysia sungai die 1 warne je kan??lalala

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...